Svenska kocken

Puh! Igår var jag iväg och storhandlade (1400 kr going bye bye), och nu har jag använt delar av det jag köpt och lagat 3 maträtter! Wohoo, fick ut 10 portioner på det. Jag är så jääävla seriös när jag lagar massa lunchlådor till mig själv.

Idag blev det:

* Hokifilé i citron- och basilikasås. Serveras med kokt potatis
* Kycklingfilé i gräddsås med skinka, äpple och purjolök. Serveras med pressad potatis
* Köttfärsröra med squash, mango chutney och brieost. Serveras med pasta eller ris (pasta blir det för mig)


Annars har jag varit sjukt jävla seg idag och igår. Förkylning på gång månne? Det VÄGRAR jag! Har tillochmed ställt in mitt BodyBalance pass för att motverka att förkylning bryter ut. Jag har ju så mycket att göra de kommande helgerna, så jag hinner inte vara sjuk! Först upp är ju nu till helgen, då jag ska julpynta på fredag, gå på konsert i Göteborg på lördag och ha glöggparty på söndag. Vem fan hinner vara sjuk då?!

Men mår jag sämre i morgon stannar jag fan hemma från jobbet. Måste motarbeta den minsta lilla bacill som försöker få sitt grepp om mig : P!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback