Minnet är dåligt och kort

Läste en artikel om Svenljunga nyss. Den var inte positiv alls, handlade om att flera våldtäkter begåtts där inom kort tid.

Men ur denna vidriga läsning sprang en tanke på något fint. En vän jag hade för några år sedan, när jag jobbade på ridskolan i stan. Hon gick på naturbruksgymnasiet i Svenljunga, några år yngre än mig. Vi klickade efter några dagar av opersonligt kallprat, sem pratade vi om allt, jämt. Hon hade långt brunt hår och en jättefin ponny som hette Robin. Duktig och helt orädd ryttarinna var hon. I timtal kunde vi skratta och prata alltmedans vi jobbade med stallet och hästarna.

Men jag skäms, för jag minns inte hennes namn.... Hur kan man glömma någon man tycker så bra om? Har hjärnan bara släppt henne och räknar henne som oviktig, eller är det bara jag som har ett jävligt kasst minne?

Kommentarer
Postat av: Fröken Kaos

Inget konstigt alls, sånt där händer mig hela tiden. Huvudsaken är ju att du minns henne :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback