Me, myself and I



Första inlägget (av förhoppningsvis många) i en blogg (förhoppningsvis ärlig) om en tjej (förhoppningsvis älskad).

En blogg ska vara naken, den ska vara snabbåtkomlig, ärlig och uppfylla personens intentioner med den och även spegla personen bakom den. Man ska aldrig skriva något man skäms för, och aldrig skämmas över något man skriver.

Jag tänkte använda denna blogg i huvudsak som dagbok, bollplank, reflektionshörna och minnesblock i detta mitt strävsamma liv. Inte minst kommer den användas som ett verktyg för att öva upp min skriftliga förmåga igen, efter att den legat i dvala under så lång tid.

Jag svänger mig gärna med storsvulna formuleringar, svårförstådda omskrivningar och fina ord, men det är en del av mig, av den jag är. Andra delar av mig är den barnsliga fnitterflickan, den omtänksamma modersfiguren, den sexuellt frustrerade nymfomanen och den otroligt temperamentsfulla känsloberg - och dalbanan.

Jag har försökt att påbörja en ny period i mitt liv, genom att söka in till en utbildning. Jag försöker skapa mig nya förutsättningar och hamna i nya situationer, för att förhoppningsvis hålla tristessen borta. Jag är gärna upptagen, men inte utloggad mentalt.      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback