Litteraturlista e coolt

Kollade upp igår vad litteraturen till utbildningen skulle kosta... i runda slängar 2.500 kr ska jag införskaffa böcker för! Men de ser sjukt intressanta ut...

Jag känner mig dock totalt nollställd just nu, är det en litteraturlista endast för denna termin? Eller hela året? Eller hela utbildningen? Känner mig som om jag är sju år igen och precis ska börja skolan för första gången, fattar ingenting och vill bara ha någon som håller mig i handen och leder mig dit jag ska! Får väl ta kontakt med skolan eller Campus Alingsås och säga: "Hej, jag är idiot! Hjälp mig!"

(fick precis mess av en av mina goaste vänner. Han pluggar till lärare på GU och har redan börjat ta sitt ansvar och hjälpa mig, hahaha! Mina vänner är BÄST!)

Igår var förövrigt en riktigt lyxig dag! Två fikasessioner (fikade inget den andra och bara kaffe och smörgås den första, måste ju börja leva som en student nu!), sen hembjuden (dock efter lite påtryckningar ;) ) till Åsa för middag. Hemmalagade köttbullar, potatis, sås och lingon, MUMS! Finns inget som slår hemmalagad husmanskost! Följ upp det med kaffe och pepparkaka och man har en perfekt decemberkväll i glada vänners lag!

För övrigt är det sjukt skönt att det kommer pengar på kontot i morgon. Har varit tvungen att nalla lite från sparkontot, ajabaja! Pengarna där sjunker när de bör växa, det gillar jag inte! Och så värst mycket att spara kommer man väl inte ha nu med studiebidrag enbart.... Bäst att sätta undan så mycket man kan nu av den här lönen så man har det för regniga dagar....

Förresten! Om nån vet något bra (gärna billigt) hotell eller vandrarhem i Karlstad kan ni gärna berätta om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback