Kunden har alltid rätt...?

En kund ringer in till mig (vi har två teleslingor på jobbet, en för kundtjänst/räkningsfrågor där jag jobbar, och en för priser/avtal)

Han raljerar på om avtal och priser, och jag försöker vänligt att berätta att jag inte jobbar med sådana frågor, utan att han ska ringa till den andra slingan för att få bästa hjälp. Då fnyser han åt mig och säger tyket att "ja, det märks att du inte kan detta!"

Jag:
"-Nej, eftersom jag inte jobbar med det så kan jag tyvärr inte svara på det. Du får ringa *telnr* för att få hjälp istället."

Han
"-Ja men på räkningen står det ju att man ska ringa det här telefonnumret om man har frågor på sin räkning!!"

Jag
"- Eeehh... men... det är ju avtal och priser du frågar om...?

Han
"-Ja, vaddå då?!


Faaaan vad man måste sätta på en professionell attityd och hålla sig tillbaka för att inte berätta för dem vilka jävla idioter de är!!! Skjut dem, allihop : P!!

Kommentarer
Postat av: Carolin

Kunden har alltid rätt ;) Jag kan ta några härifrån oxå så kan vi kollektivt skjuta dom på lunchen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback